O
deseño curricular resulta unha personaxe coñecida a estas alturas
do curso. Nas primeiras sesións con Gonzalo exploramos un pouquiño
máis este concepto, a que se refire e o que vai a supoñer para nós,
como futuros e futuras docentes.
Antes
da primeira sesión, o alumnado recibiu unha presentación sobre as
leis educativas no estado español e os órganos da administración
que regulan cada unha das partes que compoñen ditas leis. Estas traballáronse nesa primeira e seguintes sesións, tanto de xeito individual como en grupo.
A
partir desta información, durante a primeira sesión comezamos cunha
posta en común piramidal (primeiro en grupos pequenos e despois todo
o grupo xunto) en resposta ás seguintes cuestións: que é
exactamente o currículo e que elementos o compoñen, cales son as
súas competencias básicas e os diferentes niveis de concreción
curricular. A modo de resumo, podemos decir que o currículo é a
regulación daqueles elementos que son parte dos procesos de
ensinanza e aprendizaxe e está composto por obxectivos, contidos,
criterios de avaliación, estándares de aprendizaxe, metodoloxía e
competencias. Por outra banda, as competencias que se deben de
traballar na aula son a competencia en comunicación lingüística
(CCL), matemática e ciencias e tecnoloxía (CMCT), dixital (CD),
aprender a aprender (CAA), conciencia e expresións culturais (CCEC),
conciencia social e cívica (CCSC), e sentido de iniciativa e
espírito emprendedor (CSIEE). As competencias trabállanse tanto na educación básica como nas ensinanzas de réxime especial; no noso caso falamos de ensinanza de idiomas nas Escolas Oficiais de Idiomas.
Xa
por último, hai tres graos de concreción curricular: un primeiro
nivel no que están a administración central e os gobernos
autonómicos que se responsabilizan do currículo xeral do estado e
as autonomías; un segundo no que as responsabilidades recaen sobre
os centros educativos e o PEC (Proxecto de Ensino do Centro); e un
terceiro nivel onde están os propios docentes, responsables das súas
programacións de aula. Cabe mencionar que hai autores que falan dun
cuarto nivel de concreción curricular, que trataría as adaptacións
curriculares e os cambios dentro da programación de aula, máis isto
estaría xa incluído no terceiro nivel.
Imaxe atopada en https://view.genial.ly/57eb894694fe131b30db45eb/interactive-content-niveles-de-concrecion-curricular (autoría: Alejandro González García)
Aínda
que cada grao de concreción curricular depende dun órgano
administrativo diferente, teñen en común as decisións políticas
de cada novo goberno: as leis educativas mostran esta tendencia ao
turnismo, que de xeito evidente ten consecuencias tanto para o
persoal docente como para o alumnado. Chámame moitísimo a atención
o feito de que o Goberno central teña un papel tan importante á
hora de estabelecer o currículo, moito máis que o propio Ministerio
de Educación, incluso á hora de estabelecer o temario de oposición. Tería máis sentido que
fosen aqueles órganos con coñecemento de causa na materia e
especialmente máis próximos á realidade educativa os que puidesen
tomar ese tipo de decisións, xa que afectarán non só á escola,
senon ao conxunto da sociedade nos vindeiros anos.
Ningún comentario:
Publicar un comentario